Podávání stížností
Klienti Charitního domova Moravec, tak i jejich zákonní zástupci či blízké osoby, které si klienti zvolí, mají možnost stěžovat si nebo podávat jakékoliv podněty, připomínky na způsob poskytování registrované sociální služby - domov pro seniory, aniž by tím byli jakýmkoliv způsobem ohroženi. Stížnost se může podat ve lhůtě 1 roku ode dne, kdy nastala skutečnost, která je předmětem stížnosti.
Každý podnět, připomínka nebo stížnost je pro nás důležitou informací a jednou z možností, jak zlepšit kvalitu našich služeb.
Kdo může podat podnět, připomínku nebo stížnost
- K podání stížnosti je oprávněn kdokoli, nejen klient Domova, ale jakýkoliv občan, který tak bude činit v zájmu klienta (zákonný zástupce, opatrovník nebo podpůrce klienta, rodinný příslušník, osoba blízká nebo osoba zmocněná klientem, kterému je nebo byla sociální služba poskytována).
- Klienti mají možnost obrátit se stížnostmi rovněž na své klíčové pracovníky nebo zaměstnance, kterým důvěřují, ti danou stížnost předávají (tlumočí) ředitelce Domova.
- K podání stížnosti je oprávněn také kterýkoliv zaměstnanec Domova.
Ke komu lze podat stížnost
- všem zaměstnancům Charitního domova Moravec
Způsoby podání stížnosti
- ústním či písemným vzkazem přes kteréhokoliv pracovníka Domova, včetně ředitelky Domova
- písemná i ústní stížnost může být podána i anonymním způsobem
- telefonicky na čísle: 566 809 102 nebo 604 999 275 u ředitelky Domova: Mgr. Petry Řezáčové, Ph.D.
- dopisem na adresu: Moravec 53, 592 54 Moravec
- prostřednictvím e-mailové adresy: rezacova@charitamoravec.cz
- při osobním setkání s ředitelkou Domova
Písemné stížnosti lze také podat prostřednictvím schránky, která je umístěna na:
- Hlavní budově - v 1. patře u výtahu
- Louisině domě - v přízemí u výtahu
- Novostavbě - v přízemí u výtahu
Schránka je zřetelně označena a jsou u ní volně k dispozici psací potřeby, předtištěné "Formuláře k podání písemných stížností‟. Není to ale podmínkou, stížnost může být podaná na jakémkoliv listu papíru.
Evidence a vyřízení stížností
Evidencí, zaznamenáváním a vyřizováním stížností je pověřena ředitelka Domova (v případě její nepřítomnosti její zástupce).
Lhůta pro vyřízení stížnosti je 30 dní ode dne jejího zaevidování. V odůvodněných případech může být lhůta prodloužena o dalších 30 dnů. V tomto případě je stěžovatel informován o důvodech prodloužení lhůty.
Stěžovateli je umožněno nahlížet do dokumentace, která je o stížnosti vedena, pořizovat z ní kopie nebo výpisy.
Stížnost podaná na ředitelku Domova
Jde-li o stížnost na ředitelku Domova, pak tuto stížnost ředitelka Charitního domova Moravec neřeší, pouze stěžovateli písemně odpoví, jaký bude další postup a předá tuto stížnost k vyřízení řediteli ČKCH.
Řešení anonymní stížnosti
V případě anonymního podání stížnosti je vyrozumění zveřejněno v prostoru nad schránkou na stížnosti, do které byla stížnost vložena. Odpověď se vyvěsí na dobu 7 dnů. Do Formuláře k podání stížnosti se uvede datum vyvěšení a datum sejmutí.
Možnost odvolání
V případě nesouhlasu s vyřízením stížnosti nebo nebyla-li dodržena lhůta pro její vyřízení nelze uplatnit odvolání. Stěžovatel má však právo ve lhůtě 60 dní od doručení informace o způsobu jejího vyřízení nebo uplynutí stanovené lhůty požádat o prověření vyřízení této stížnosti Ministerstvo práce a sociálních věcí ČR: Na Poříčním právu 1/376, 128 00 Praha 2, tel.: 950 191 111, email: posta@mpsv.cz.
Stížnost lze uplatnit i u výše nadřízených orgánů, tj. u zřizovatele nebo u institucí, které se zabývají ochranou lidských práv:
- Ředitel České katolické charity: Ing. Jaroslav Dufek, Vladislavova 12, 110 00 Praha 1, tel.: 603 492 490, email: jaroslav.dufek@charita.cz
- Česká biskupská konference - zřizovatel České katolické charity: místopředseda České biskupské konference - arcibiskup Mons. Jan Graubner, Thákurova 676/3, Praha 6 - Dejvice, tel.: 220 181 421, email: sekretariat CBK@cirkev.cz
- Zlatá linka seniorů, tel. 800 200 007- bezplatná linka
Stěžovatel při postoupení stížnosti vyšší instanci je povinen přiložit všechny doklady a též kopii písemné odpovědi nižší instance.
Formulář k podání písemné stížnosti